9 de junio de 2014

PRESENTACIÓ DEL BLOG

Què farem? Amb qui? Com? Perquè?

 

Aquestes eren preguntes que jo em feia abans de començar l'assignatura de Planificació i, realment, algunes no estan del tot respostes. Però bé, com ja se sap aquestes només és respondran a mesura que vagi passant el temps. I aquí al blog hi aniré compartint les meves reflexions, els meus pensaments i inclús potser alguna idea que em pugui passar pel cap.


Començo presentant-me...Hola! Em dic Esther i sóc una futura mestra, aquest any he començat la carrera a la UB i la veritat es que estic molt emocionada, potser massa. Ja s'ha acabat el primer semestre i ara n'hem començat un de nou i, evidentment, se'ns presenten cinc matèries completament noves per als estudiants del grau. Una d'aquestes és Planificació, Disseny i Avaluació de l'Aprenentatge i l'Activitat Docent... Quin nom més llarg, veritat? Però... quins deuen ser els objectius d'aquesta matèria? Doncs aquí en deixo la llista de competències, les quals espero assolir, extreta del programa de l'assignatura:

- Dissenyar i desenvolupar projectes educatius, unitats de programació, entorns, activitats imaterials, inclosos els digitals.

- Conèixer l'organització de les escoles d'educació primària.

- Comprendre que el fet educatiu en general i els processos d'ensenyament i aprenentatgeen particular són complexos.

- Identificar i donar suport a l'alumnat amb qui es treballa perquè no assoleix el potenciald'aprenentatge o té dificultats de comportament, emocionals o socials.

- Utilitzar l'avaluació en la seva funció pedagògica i no sols acreditativa, com a elementregulador i promotor per millorar l'ensenyament, l'aprenentatge i la formació pròpia.
- Integrar les tecnologies de la informació i comunicació a les activitats d'ensenyament iaprenentatge guiat i autònom.

- Motivar i potenciar el progrés escolar de l'alumnat en el marc d'una educació integral i
promoure'n l'aprenentatge autònom.

Un cop esbrinats els objectius només cal dedicar-hi temps i ganes. Temps que compartiré aquí, al blog, i amb tots els meus companys. I les ganes que es troben en estat màxim i preparades per a aprendre. El mode en que organitzaré el blog és senzill: cada cap de setmana, és a dir, cada dues sessions, penjaré la reflexió de cadascuna d'aquestes. El meu objectiu és fer-ho d'una forma entretinguda i si pot ser bastant visual ja que és com em sento més còmode expressant-me i ho considero una bona opció per a transmetre coneixements.


Fins aquí la presentació del blog, fins aviat!

No hay comentarios:

Publicar un comentario