10 de junio de 2014

Por als canvis (?)

POR ALS CANVIS(?)

La sessió va començar amb alguns comentaris que en Martí va considerar oportuns a fer-nos. Un dels que més em va agradar va ser el que parlava sobre l'organització de l'aula. Molts dels companys s'havien imaginat la seva aula ideal amb les taules col·locades de forma tradicional.


Ens va fer conscienciar de que no hem de tenir por als canvis. No hem d'organitzar d'aquesta forma una aula si no hi estem d'acord, s'ha demostrat que existeixen molts altres tipus de formacions que són tant o inclús més efectives que no pas la tradicional. L'escola ha d'avançar, en la major mesura possible, per a adaptar-se a la realitat social, la vida quotidiana dels alumnes i els nous estils de vida. 

Com a exemple, el Martí ens va preguntar si algú havia llegit "Quién se ha llevado mi queso" de Spencer Johnson. 


I ja que no en sabia de la seva existència, vaig decidir buscar-lo i llegir-lo. Aquí en tenim la meva reflexió :


 La lectura d'aquesta petita narració, senzilla però carregada de significat, m'ha recordat la importància d'acceptar tot allò que ens passa tant sigui bo com dolent i no deixar mai de caminar i de moure'ns per a aconseguir els nostres objectius. 

Jo fins fa uns mesos no volia acceptar certs canvis però, de mica en mica, vaig anar adonant-me de que jo sóc l'única persona que controla la meva vida, que som humans i ens equivoquem, que dels errors n'aprenem i tots ells són part de nosaltres, de la nostra vida. I aquesta vida és tant perfecta com cap altra perquè és la nostra, ningú més la pot gaudir. Tots hem passat males èpoques, tots estem exposats a un món cruel i injust. Però la llibertat rau dins nostre, i és limitada, però existeixen infinits camins pels quals poder anar i trobar finalment allò desitjat. Si no m'agrada alguna cosa busco solucions per a millorar-ho, si em sento de determinada manera, intento calmar-me i raonar de forma coherent, etc. I sé que sempre que m'esforci el necessari, la recompensa arribarà; ja sigui tard o d'hora.

 "La vida la fa cadascú"

L'arquitecte, dels Amics de les Arts


















No hay comentarios:

Publicar un comentario