10 de junio de 2014

Estructura i distribució horària.

Estructura i distribució horària


ESTRUCTURA DEL CURRÍCULUM

El currículum és el conjunt dels objectius, continguts, metodologies i criteris d’avaluació de les diferents àrees, conjuntament amb la contribució de l’àrea a l’adquisició de les competències bàsiques. Els apartats del currículum de cada àrea són:

  • · Introducció
    • Competències pròpies de l’àrea
    • Contribució de l’àrea a les competències bàsiques
    • Estructura dels continguts
    • Consideracions sobre el desenvolupament del currículum
  • · Objectius
  • · Continguts
  • · Connexions amb altres matèries
  • · Criteris d’avaluació

A l’apartat competències pròpies de cada àrea es concreten les competències que es treballen amb més intensitat des de l’àrea. L’apartat contribució de l’àrea a les competències bàsiques recull l’apor-
tació de l’àrea a l’assoliment de les diferents competències. A la resta d’apartats s’explica l’estructuradels continguts de cada àrea i es fan consideracions sobre la metodologia didàctica i l’avaluació.

Els objectius de l’àrea són el conjunt d’aprenentatges definits en termes de capacitats, que concreten per a cada àrea el que s’espera que l’alumnat adquireixi. Els continguts, organitzats per cicles, són els objectes d’aprenentatge i els coneixements, presentats de forma integrada (conceptuals, procedimentals i actitudinals), que col·laboren en l’adquisició dels objectius i de les competències bàsiques. 

L’apartat de connexions amb altres àrees inclou els continguts que comparteixen les diverses àrees ique permeten explicitar el treball d’aquests mateixos continguts en contextos diferents i evidenciar latransferència d’aprenentatges, un dels aspectes fonamentals del currículum per competències.

Els criteris d’avaluació expressen el tipus i grau d’aprenentatge que s’espera que obtingui l’alumnat en cada àrea i per a cada cicle, d’acord amb els objectius i continguts plantejats.

LES ÀREES

L’estructura de cada àrea és la següent:
• Competències pròpies de l’àrea
• Contribució de l’àrea a les competències bàsiques
• Estructura dels continguts
• Consideracions sobre el desenvolupament del currículum
• Objectius
• Continguts per blocs i cicles
• Connexions amb altres àrees
• Criteris d’avaluació
En cada cicle s’ha de fer com a mínim un treball o projecte interdisciplinari de caire competencial sobre un aspecte de la realitat, amb activitats que requereixin l’aplicació de coneixements de diverses àrees.

En el cicle superior es podrà oferir, de manera opcional per a l’alumnat, una segona llengua estrangera. A l’etapa de l’educació primària hi trobem les àrees de coneixement següents:
• Llengua catalana i literatura, llengua castellana i literatura i aranès, a era Val d’Aran
• Coneixement del medi natural, social i cultural
• Llengua estrangera
• Educació artística
• Educació física
• Matemàtiques
• Educació per a la ciutadania i els drets humans (en un dels cursos del cicle superior)
   
LA DISTRIBUCIÓ HORÀRIA 

Els centres docents han d’organitzar l’horari d’acord amb la seva programació, atenent les necessitats i possibilitats de la seva planificació curricular, especialment si s’organitza per projectes de treball inter- disciplinari, d’acord amb l’edat i els interessos de l’alumnat. En aquesta flexibilització de les hores dedicades a cada àrea, es respecten els horaris globals i l’horari mínim establert per a cadascun dels cicles de l’etapa.



ACTIVITAT

Feu un horari 

No va ser bufar i fer ampolles. En el meu grup som l'Alícia, la Marta, la Cristina i jo; les quatre de seguida vam estar d'acord en que allò que volíem per a la nostra escola era treballar mitjançant projectes. Però clar, s'han de complir unes hores mínimes de cadascuna de les assignatures i s'ha de fer un horari tenint-les en compte. I així vam fer: 




No hay comentarios:

Publicar un comentario