L'ús dels llibres de text per a l'aprenentatge ha estat molt criticat pel fet de que són, en molts casos, una representació dels interessos socials i models que de forma subliminal influeixen a la vida dels alumnes.
Aquí tenim algunes de les preguntes que ens podem fer quan tinguem un llibre a les nostres mans :
- Què és el primer que fas quan el tens a les teves mans? (Fullejar-lo, veure l'índex, et quedes en un capítol, ...)
- Com el mires, des de quin lloc? (com alumna/e, futur mestra/e)
- Què és el que primer crida la teva atenció, què és el que més t'importa d’ell? (dibuixos, colors, organització iestructura del llibre, ...)
- Per què el triaries i per què no?
- Segueix el currículum? Creus que dóna marges de llibertat?
- Quina idea o concepte d'ensenyament transmet? (Reflexiu, repetitiu, innovador, ...)
- Què estic disposada/t a fer amb ell?
- Té en compte la diversitat (nivells d’aprenentatge, cultures, ...) ?
- Afavoreix l’ús de les TIC?
- Com està estructurat?(teoria, abundància o no d'activitats, només exercicis)
- Existeix gradualitat en el desenvolupament dels continguts i activitats?
- Quines activitats descartaries, quines deixaries?
- Series capaç de resoldre les activitats proposades?
No hay comentarios:
Publicar un comentario